ایکس باکس بازیکنانی که لوازم جانبی غیررسمی دارند را بن می‌کند [به‌روزرسانی: بیانیه کوتاه مایکروسافت]

اتفاقی بی‌سابقه روی کنسول‌های ایکس باکس

ایکس باکس بازیکنانی که لوازم جانبی غیررسمی دارند را بن می‌کند [به‌روزرسانی: بیانیه کوتاه مایکروسافت]

آپدیت: سخنگوی مایکروسافت بیانیه زیر را برای WindowsCentral به‌اشتراک گذاشته است:

لوازم جانبی مایکروسافت و سایر شرکای سخت‌افزاری دارای مجوز ایکس باکس با استانداردهای کیفی برای عملکرد، امنیت و امینی طراحی و تولید شده‌اند. لوازم جانبی غیرمجاز می‌توانند تجربه بازی در کنسول‌های ایکس باکس را به خطر بیندازند. بازیکنان هنگام اتصال لوازم جانبی غیرمجاز یک هشدار پاپ آپ دریافت خواهند کرد. در نهایت، استفاده از لوازم جانبی غیرمجاز برای حفظ تجربه کنسول‌ها مسدود خواهد شد.

خبر اصلی: اینطور که از گزارش‌ها پیدا است، به نظر می‌رسد که ایکس باکس از تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳ لوازم‌‌های جانبی غیررسمی شرکت‌های شخص ثالث را مسدود می‌کند.

برخی از کاربران به رسانه ویندوز سنترال (Windows Central) گزارش داده‌اند که در هنگام وصل کردن لوازم‌های جانبی ساخته شده توسط شرکت‌های نه چندان مطرح به کنسول‌های ایکس باکس خود، با پیغام‌های هشدار آمیزی روبه‌رو شده‌اند که تاکنون چنین چیزی را روی کنسول مذکور مشاهده نکرده بودند.

ایکس باکس بازیکنانی که لوازم جانبی غیررسمی دارند را بن می‌کند [به‌روزرسانی: بیانیه کوتاه مایکروسافت] - ویجیاتو

این پیغام، با کد اخطاری error 0x82d60002 شناخته می‌شود که وقتی در سامانه پشتیبانی ایکس باکس آن را استعلام کنید، با پیغامی روبه‌رو می‌شوید که به شما می‌گوید بازیکن سعی داشته تا لوازم جانبی که توسط شرکت Xbox یا شریک‌های تجاری مجوزدار او ساخته نشده است را به کنسول متصل کند.

کمپانی مایکروسافت در این خصوص توضیح داد:

در زمانی که کد error 0x82d60002 دریافت خواهید کرد، شما را تشویق می‌کنیم با فروشگاه یا سازنده‌ای که لوازم جانبی خودتان را از آنجا تهیه کرده‌اید تماس گرفته و محصولتان را مرجوع کنید.

اعتقادات بر این است که مایکروسافت کار را تا جایی پیش خواهد برد که کنترلرهای ساخته شده توسط کمپانی‌های شخص ثالث دیگر قابلیت استفاده روی ایکس باکس نداشته باشد. بر همین اساس، اگر مخاطبان همچنان به استفاده خودشان از این لوازم ادامه دهند، از تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳ یعنی ۲۱ آبان ۱۴۰۲ به بعد، تمامی لوازم‌ها روی کنسول از کار خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید