ایکس باکس در فصل تابستان ۳.۹ میلیارد دلار درآمد داشته است

رشد با وجود کاهش فروش سخت افزار

مایکروسافت کنفرانسی برای اولین سه ماه سال مالی ۲۰۲۴ برگزار کرده و درآمد ایکس باکس در این مدت رکورد جدید برای شرکت ثبت کرده است

سه ماه اول سال مالی ۲۰۲۴ از ۱ جولای (۱۰ تیر ۱۴۰۲) آغاز شده و تا ۳۰ سپتامبر (۸ مهر ۱۴۰۲) ادامه داشت. با وجود افت ۷٪ فروش سخت‌افزار، درآمد ایکس باکس در این سه ماه بیشتر از هر سال دیگری بوده است. مایکروسافت با استفاده از برند ایکس باکس ۳.۹ میلیارد دلار درآمد از صنعت ویدئو گیم داشته که نسبت به سال گذشته ۹٪ بیشتر است. 

این شرکت اعلام کرده است که این رشد به خاطر سرویس گیم پس و فروش خوب بازی‌های فرست پارتی در بازار است. در تابستان شاهد عرضه بازی بسیار مورد انتظار Starfield بودیم که تاکنون ۱۱ میلیون بازیکن داشته است. استارفیلد همچنین کمک کرده تا گیم پس رکورد جدیدی برای جذب کاربر در یک روز ثبت کند.

ایکس باکس
درآمد ایکس باکس از طریق محتوا و سرویس‌ها ۱۳٪ رشد داشته، اما فروش سخت‌افزاری این کنسول ۷٪ نسبت به سال پیش کاهش پیدا کرده است. باید اشاره کنیم که خرید اکتیویژن بلیزارد تنها دو هفته پیش نهایی شده و این کنفرانس مالی شامل هیچ آماری از این کمپانی تازه‌ خریداری شده نمی‌شود.

حالا که فرانچایزهایی مثل کال آو دیوتی در اختیار مایکروسافت قرار دارد، انتظار می‌رود که روند رشد ایکس باکس تا کنفرانس مالی بعدی نیز ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید