بازی اسپایدرمن ۲ چگونه می‌تواند از فیلم No Way Home الهام بگیرد؟از مولتی‌ورس تا شرورهای بیشتر

اینسامنیاک گیمز پس از ساخت Ratchet & Clank Rift Apart، مشغول ساخت بازی Spider-Man 2 یا همان دنباله بازی اسپایدرمن سال ۲۰۱۸ و مایلز مورالز سال ۲۰۲۰ است. با انتشار اولین تریلر رسمی از فیلم Spider-Man No Way Home، اسپایدرمن حالا شاهد بهترین سال‌های خودش در دنیاهای موازی سرگرمی است. با استناد به اطلاعاتی که از بازی اسپایدرمن ۲ و البته فیلم No Way Home داریم، تصمیم گرفتیم تا انتظاراتی که از دنباله بازی اسپایدرمن داریم را با هم مرور کنیم.

با توجه به این که بازی‌هایی مثل Horizon: Forbidden West و God of War Ragnarok مهم‌ترین انحصاری‌های پلی‌استیشن برای امسال و سال آینده میلادی هستند، بعید نیست که بازی اسپایدرمن ۲ یکی از برگ برنده‌های سونی و اینسامنیاک گیمز برای اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی باشد.

چند شخصیت‌ اصلی


یکی از بحث‌هایی که حول محور فیلم No Way Home وجود دارد، باز شدن مولتی‌ورس است. با انتشار اولین تریلر فیلم، متوجه شدیم که شایعات حقیقت دارند و شخصیت‌هایی مثل دکتر اختاپوس و گرین گابلین از سه‌گانه اسپایدرمن در این فیلم حضور دارند. با این که حضور اسپایدرمن‌های توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در کنار تام هالند هنوز قطعی نیست، اما مایلز مورالز و پیتر پارکر پیش از این در بازی‌های اسپایدرمن کنار هم قرار گرفته‌اند. با توجه به عرضه اسپین‌آف مایلز مورالز در سال ۲۰۲۰، بعید نیست که در بازی اسپایدرمن ۲ شاهد دو پروتاگونیست قابل بازی در کنار یکدیگر باشیم.

بازی به صورت کوآپ


یکی دیگر از فانتزی‌هایی که می‌توانیم برای مایلز مورالز و پیتر پارکر داشته باشیم، بازی به صورت کوآپ است. با این که بازی‌های پلی‌استیشن عموما تمرکز خاصی روی بخش کوآپ و چندنفره ندارند، اما در بعضی موارد خلافش جواب داده است. اخیرا بازی Ghost of Tsushima یک مود کوآپ چهارنفره به اسم Legends را عرضه کرده و حتی شایعاتی مبنی بر اضافه شدن یک بخش کوآپ به Horizon Forbidden West وجود دارد. با تئوری‌هایی که حول محور چندین اسپایدرمن در فیلم No Way Home وجود دارد، بخش کوآپ در بازی اسپایدرمن ۲ می‌تواند شبیه به یک اتفاق رویایی باشد.

شرورهای بیشتر


تقریبا تمام فیلم‌های اسپایدرمن تا به امروز، پیتر پارکر را صرفا در برابر یکی از دشمنان شرورش قرار داده‌اند. گرین گابلین، دکتر اختاپوس، الکترو و میستریو هر کدام یکی از فیلم‌های اسپایدرمن را قبضه کرده بودند و حتی سینیستر سیکس هیچ‌وقت طوری که باید در فیلم‌ها شکل نگرفت. با این حال فیلم No Way Home میزبان تعداد زیادی از شروران فیلم‌های قبلی (و شاید شرورهای جدید؟!) به واسطه معرفی مولتی‌ورس است. با این که اسپایدرمن ۲۰۱۸ سینیستر سیکس را شکل داد، اما شخصیت‌هایی مثل گرین گابلین، ونوم و حتی یک ورژن کامل‌تر از دکتر اختاپوس را در بازی اسپایدرمن ۲ به ما بدهکار است.

قصه‌ای عمیق‌تر


پیتر پارکر در فیلم Spider Man No Way Home با یک بحران عجیب و غریب روبرو می‌شود. حالا دنیا هویت واقعی او را می‌داند و او باید راهی برای فرار کردن از این مخصمصه پیدا کند. در نتیجه اسپایدرمن از دکتر استرنج کمک می‌گیرد که در نهایت ظاهرا به باز شدن مولتی‌ورس ختم می‌شود. تا به حال ورژن‌های زیادی را از نوجوانی اسپایدرمن دیده‌ایم و دیگر وقت آن رسیده تا بخشی از بحران‌های بزرگسالی‌اش را ببینیم. از آن جایی که اسپایدرمن اینسامنیاک پخته‌تر از نسخه‌های سینمایی آن است، به نظر می‌رسد که بازی اسپایدرمن ۲ قصه‌ای عمیق‌تر هم برای آن آماده شده باشد. قصه‌ای که پتانسیل بیشتری برای دراماتیک‌تر کردن همه چیز داشته باشد.

قصه‌گویی پیشرفته‌تر


حالا که مایلز مورالز زندگی خودش را در هارلم دارد و پیتر پارکر هم در حال گشت و گذار در نیویورک دیده‌ایم، وقت آن رسیده تا اسپایدرمن را در محیط‌هایی بزرگ‌تر ببینیم. منظور از قصه‌گویی پیشرفته‌تر، روشی است که راکستار با GTA 5 و سه شخصیت ترور، مایکل و فرانکلین در پیش گرفت. شهر لوس سانتوس با قابلیت جابه‌جا شدن بین این سه شخصیت حال و هوای دیگری داشت و حتی روی گیم‌پلی بازی هم تاثیر می‌گذاشت. اینسامنیاک از این روش در بازی آخرش یعنی Ratchet & Clank Rift Apart هم استفاده کرد و در هر سیاره، بازیکن کنترل رچت یا ریوت را بر عهده دارد. با این حال، پیشرفت بازیکن‌ بین هر دو شخصیت مشترک است. امیدواریم بازی اسپایدرمن ۲ هم از چنین سیستمی پیروی کند.

دیدگاهتان را بنویسید