بازی موبایلی Lego Batman 2؛ تجربه‌ای متفاوت از دنیای سینمایی بتمن

بتمن، سوپرمن و رابین؛ در مقابل جوکر!

موبایل گیمینگ؛ صنعتی رو به رشد است که در طی چندین سال اخیر؛ عملکردی فوق‌العاده داشته. این صنعت با استفاده از ایده‌هایی خلاقانه و عامه‌پسند، راه صد ساله را یک شبه طی کرد. البته موفقیت موبایل گیمینگ به همین سادگی هم نبود. آن‌ها برای تبدیل شدن به آن‌چیزی که باشد، مسیر طولانی را طی کردند و در این بین نیز فداکاری‌های بسیاری را انجام دادند. این بازی‌ها با محبوبیت اولین تلفن‌های همراه در اواخر دهه ۹۰ میلادی متولد شدند و با پیدایش گوشی‌‌های هوشمند، به محبوبیت این سبک از بازی‌ها اضافه شد. صحبت از بازی‌هایی است که در هرجایی می‌شد آن‌ها را تجربه کرد و بدون شک، این موضوعی بود که گیمرها واقعا دوستش داشتند.

۱۰ تئوری برتر بازی Batman: Arkham که مغرتان را منفجر می‌کنند
منتهی با تمام این توضیحات، محبوبیت پلتفرم موبایل و عناوین موبایلی ابدا کافی نبود. هرچند که بازی‌سازهای موبایلی به اندازه‌ای که باید، خلاق و دوست داشتنی بودند؛ اما پلتفرم موبایل نیاز به چیزی بزرگ‌تر داشت. موضوعی که بتواند با استفاده از آن دنیای خودش را بیش از پیش رنگارنگ نشان دهد و به طبع، گیمرهای بیشتری را نیز جذاب کند. بنابراین درست در همین زمان بود که پلتفرم موبایل با افزایش پتانسیل‌هایش؛ فرصتی را فراهم ساخت تا بازی‌سازهای بزرگ نیز به سمت صنعت موبایل گیمینگ قدم بردارند.

در نتیجه این امر؛ طولی نکشید که نسلی جدید از بازی‌های ویدئویی روی موبایل آغاز شد. حضور بازی‌سازهای بزرگ و سرشناس مانند راکستار، اکتیویژن؛ یوبیسافت و اسکوئر انیکس روی موبایل؛ فرصتی ایده‌آل بود تا این بازی‌سازها عناوین بزرگ و محبوب‌شان را برای موبایل پورت کنند. این کار نه‌تنها به محبوبیت پلتفرم موبایل و سازندگان آن اضافه می‌کرد، بلکه تنوع بازی‌ها را نیز به شدت بالا می‌برد و این موضوع نیز دقیقا همان‌چیزی بود که گیمرها آن را دوست داشتند و به دنبالش بودند.

بازی موبایلی Lego Batman 2؛ تجربه‌ای متفاوت از دنیای سینمایی بتمن - ویجیاتو

همچنین خوشبختانه تاکنون بازی‌های بزرگ بسیاری برای موبایل پورت شده‌اند که اکثرشان تجربه‌ای بی‌نظیر هستند. از فرنچایز جی‌تی‌ای روی موبایل بگیرید، تا اسپین‌آف‌های اساسینز کرید از یوبیسافت و حتی عناوین مستقل کنسولی؛ همگی دست به دست هم داده‌اند تا نمایشی دوست داشتنی داشته باشند. منتهی اگر به دنبال یکی از دوست داشتنی‌ترین بازی‌های پورت شده موبایلی می‌گیرید، باید به سراغ استودیوی محبوب Warner Bros بروید. استودیویی که تاکنون عناوین جذابی مانند Mortal Kombat و بازی Harry Potter: Magic Awakened را برای موبایل توسعه داده و سابقه درخشانی نیز در ساخت بازی‌های کنسولی و پی‌سی دارد.

این استودیوی دوست داشتنی در سال ۲۰۱۲ به سراغ یکی از محبوب‌ترین سری خودش یعنی سری بازی‌های Lego Batman رفت و نسخه دوم آن را تحت عنوان Lego Batman 2: DC Super Heroes منتشر کرد. عنوانی که در آن سال برای پی‌سی؛ کنسول‌های نسل هفتمی؛ پلی‌استیشن ویتا، کنسول نینتندو DS و نهایتا موبایل منتشر شد. این بازی تا حد زیادی توانسته بود تا به المان‌های نسخه اول پایبند باشد. بازی Lego Batman 2 موفق شد تا به امتیاز متای ۸۱ نیز دست پیدا کند که عددی قابل قبول برای این بازی از استودیوی Warner Bros بود.

جالب است بدانید که این بازی موبایلی دنباله‌ای برای نسخه اول بود که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده بود. این‌بار استودیوی Warner Bros به سراغ یک بازی اکشن – ماجراجویی رفته بود که به صورت آفلاین روایت می‌شد. همچنین این بازی تا پایان سال ۲۰۱۳ نزدیک بر ۳.۵ میلیون نسخه فروش داشت که ابدا برای چنین عنوانی بد نبودند. روند خوب این سری باعث شد تا استودیوی Warner Bros در سال ۲۰۱۴ نسخه سوم این بازی را نیز تحت عنوان Lego Batman 3: Beyond Gotham نیز منتشر کند که اتفاقا این نسخه نیز برای موبایل دردسترس است.

این بازی موبایلی سعی کرده بود تا با استفاده از بتمن؛ سوپرمن و Robin به عنوان کاراکترهای اصلی بازی Lego Batman 2: DC Super Heroes؛ داستان جذابی را روایت کند. داستانی که این کاراکترها را در مقابل جوکر و Lex Luthor قرار می‌داد. داستان این بازی نیز به جایی بر می‌گشت که Lex Luthor جایزه بهترین مرد سال را از بروس وین می‌بازد. ناگهان گروهی از ویلن‌ها به رهبری جوکر، به این مراسم حمله می‌کنند و مهمانان مراسم را گروگان می‌گیرند. با این گرو‌گان گیری؛ گاتهام یک‌بار دیگر وارد دنیایی پر از هرج و مرج می‌شود که قهرمانان داستان ما باید آن را نجات دهند.

بازی موبایلی Lego Batman 2؛ تجربه‌ای متفاوت از دنیای سینمایی بتمن - ویجیاتو

بازی Lego Batman 2: DC Super Heroes یک عنوان کاملا آفلاین موبایلی است

بازی Lego Batman 2: DC Super Heroes یک عنوان اکشن – ماجراجویی بود که در دنیایی جهان‌باز روایت می‌شد. از همین‌رو می‌توان گفت که این بازی از نظر ویژگی‌های محیطی بسیار شبیه سری Batman: Arkham بود. درست همانند نسخه اول بازی Lego Batman؛ این بازی نیز از دید سوم شخص روایت می‌شد و گاهی نیز دوربینش به صورت ایزومتریک بود. گیم‌پلی بازی عمدتا در گاتهام جریان داشت، اما به سبب حضور سوپرمن در Lego Batman 2: DC Super Heroes؛ یکسری از مراحل این بازی در شهر متروپلیس نیز جریان داشتند.

بازیکنان می‌توانستند در دنیای این بازی آزادانه قدم بزنند و کاراکترهای جدیدی را باز کنند. همچنین این بازی به شما اجازه می‌داد تا با استفاده از آیتم‌هایی که پیدا می‌کنید، لباس و سلاح‌هایتان را ارتقا دهید. هرکدام از کاراکترهای حاضر در Lego Batman 2: DC Super Heroes ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص خودشان را داشتند که شما می‌توانستید از آن‌ها در مبارزات بازی استفاده کنید. گیم‌پلی بازی به صورت کلی ترکیبی از المان‌های مبارزه‌ای و پازلی بود. یکسری از مراحل Lego Batman 2: DC Super Heroes نیاز به حل کردن پازل داشت و شما می‌توانستید با حل کردن پازل‌های بازی در Lego Batman 2: DC Super Heroes پیش‌روی کنید.

همچنین گیم‌پلی این بازی از نظر محتوا نیز بسیار عالی بود. شما به صورت تقریبی در Lego Batman 2: DC Super Heroes نزدیک ۱۵ ساعت گیم‌پلی داشتید که از نظر سرگرم‌کننده بودن؛ واقعا برای یک بازی موبایلی عالی بنظر می‌رسد. همچنین جالب است بدانید که استودیوی Warner Bros تصمیم گرفته تا این بازی موبایلی را با برچسب قیمتی ۵ دلاری عرضه کند که شما می‌توانید برای دانلود این بازی به سراغ وب‌سایت‌های ثانویه بروید.

بازی موبایلی Lego Batman 2؛ تجربه‌ای متفاوت از دنیای سینمایی بتمن - ویجیاتو

همچنین  خبر خوب دیگر این است که گرافیک و جلوه‌های بصری درست همانطور که انتظار می‌رفت، عالی و دوست داشتنی بود. هرچند که نسخه موبایلی این بازی جلوه‌های بصری تا حد کمی ضعیف‌تر شده بودند؛ اما همچنان می‌شد از دنیای این بازی موبایلی انتظارات بالایی داشت. خوشبختانه شرایط صداگذاری و موسیقی‌متن این بازی نیز دقیقا به همین صورت است و شما می‌توانید انتظارات بسیار بالایی از پکیج کلی این بازی موبایلی داشته باشید و به سراغش بروید.

Lego Batman 2: DC Super HeroesLego Batman 2: DC Super Heroes

سازنده:Warner Brosسبک:ماجراجویی ، اکشن ، جهان‌بازحجم:۱۰۵۰ مگابایتسیستم‌عامل:اندروید

لینک دانلود از گوگل پلی استور:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wb.goog.legobdc&hl=en_US

دیدگاهتان را بنویسید