بهترین جایگزین‌های صفحه لمسی برای بازی‌های موبایلی

موبایل گیمینگ را جدی‌تر دنبال کنید

دستگاه‌های دیگر داشته‌اند. اسمارت‌فون‌ها حالا برخلاف گذشته تبدیل به بچه‌غول‌هایی با قدرت پردازشی بالا شده‌اند. صفحه نمایش بزرگتر، باکیفیت‌تر و با رفرش‌ریت بهتر، حالا تجربه‌ای حتی بهتر از کنسول‌های دستی ارائه می‌کنند. همه این‌ها را کنار چیپ‌های قدرتمند و حافظه‌های بیشتر بگذارید تا ببینید بازی کردن روی موبایل چقدر پیشرفت داشته است.

با تمام‌ این‌ها، موبایل گیمینگ یک ضعف خیلی بزرگ دارد که دل هیچ گیمری را با بازی‌های حرفه‌ای‌تر صاف نمی‌کند؛ صفحه نمایش لمسی! حتی اگر سال‌ها بگذرد و تمام مواردی که گفتیم روز به روز پیشرفت کنند، صفحه نمایش لمسی هیچ‌وقت جای کنترلر یا موس و کیبورد را نخواهد گرفت.

پس منتظر چه هستید؟ با ویجیاتو و بهترین جایگزین‌های صفحه لمسی برای بازی‌های موبایلی همراه باشید.

گیم‌پدهای دستگیره‌ای


گیم‌پدهای دستگیره‌ای جزو اکسسوری‌هایی هستند که مستقیما و به صورت فیزیکی به صفحه نمایش لمسی گوشی متصل می‌شوند. این وسایل قیمت زیادی ندارند و به اتصال کابلی یا برقی نیاز پیدا نمی‌کنند. دستگیره‌های این گیم‌پد طوری طراحی شده‌اند که روی صفحه قرار می‌گیرند و فشار انگشت شما را روی صفحه شبیه‌سازی می‌کنند.

از آن‌جایی که ما در مورد یک اکسسوری فیزیکی و کاملا بدون واسطه صحبت می‌کنیم، هیچ لگ یا تاخیری هنگام بازی کردن دیده نمی‌شود. این اکسسوری حتی نیازی به شارژ یا استفاده از باتری گوشی شما ندارد و حتی بعضی از مدل‌های این گیم‌پد دستگیره‌ای، با یک فن داخلی عرضه می‌شوند که به خنک کردن دستگاه کمک می‌کنند. گیم‌پدهای دستگیره‌ای جزو بهترین اکسسوری‌های آنالوگ برای گیمینگ روی گوشی‌های موبایل هستند.

کنترلرهای بلوتوث


کنترلرهای بلوتوث یا همان دوست‌های قدیمی گیمرها، .واقعا نیازی به معرفی ندارند. اگر کنسول‌هایی مثل پلی‌استیشن یا اکس‌باکس دارید، حتی نیازی به هزینه جداگانه هم نیست و می‌توانید کنترلر خودتان را با بلوتوث به گوشی موبایل وصل کنید و از گیمینگ حرفه‌ای روی کنترلر لذت ببرید.

به جز کنترلرهای معمولی، یک اکسسوری هم برای این نوع از بازی کردن طراحی شده که گوشی شما را تبدیل به دستگاهی شبیه به نینتندو سوییچ می‌کند. این دستگیره که گوشی روی آن سوار می‌شود، مستقیما به کنترلر متصل است و می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از موبایل گیمینگ را برای مخاطبان حرفه‌ای‌تر بسازد. استفاده از کنترلرهای بلوتوث دو مزیت دارد؛ اولا این‌که اکثرا بازی‌های مهم مثل کال آو دیوتی موبایل، input خودشان را با کنترلر تنظیم می‌کنند و داخل بازی کلیدهای کنترلر پلی‌استیشن را به جای کنترل لمسی می‌بینیم. دوما این که گیمرها از کنترلرهای بلوتوث به صورت روزمره استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود تا کنترلرها حسی آشنا برای مخاطب داشته باشند.

موس و کیبورد


باورش برای کسانی که موبایل گیمینگ را جدی دنبال نمی‌کنند سخت است، اما موس و کیبورد را می‌توانید خیلی راحت به گوشی‌های موبایل وصل کنید. پی‌سی گیمرها و کسانی که به دنبال تجربه بازی‌های خاص‌تر هستند، بیشتر از این گزینه استقبال می‌کنند. کار اتصال موس و کیبورد به گوشی‌های اندرویدی را یک هاب انجام می‌دهد. این هاب‌ها رابط بین گوشی موبایل و موس و کیبورد بوده و از طریق سیم یک اتصال پایدار را برقرار می‌کنند.

اگر از موس و کیبورد برای تجربه بازی‌های موبایلی مثل کال آو دیوتی موبایل استفاده کنید، برتری نسبی را حتی به کسانی خواهید داشت که از کنترلر برای بازی استفاده می‌کنند. استفاده از این گزینه برای پی‌سی گیمرهایی که گوشی اندرویدی دارند و بازی را در سطح جدی‌تر دنبال می‌کنند، شبیه به رویایی است که تبدیل به واقعیت شده است. در این حالت حتی می‌توانید یک هدست بلوتوثی هم به گوشی وصل کنید تا از صدای بازی نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید