You are currently viewing دانلود فیلم سینمایی فرار از اردوگاه ۱۴ Escape from camp کره شمالی ۲۰۱۲ زبان انگلیسی

دانلود فیلم سینمایی فرار از اردوگاه ۱۴ Escape from camp کره شمالی ۲۰۱۲ زبان انگلیسی

Camp 14: Total Control Zone

فیلم فرار از اردوگاه ۱۴، زندگینامه ای پر از هیجان و داستان غم انگیزِ مردمِ فراموش شده و درمانده کره شمالی در زیر سایه دیکتاتوری بیرحمش است.

این فیلم که به شرح زندگی یک فراری کره‌ی شمالی به نام شین دونگ ‌هیوک می‌پردازد، با موفقیت چشمگیر خود بلافاصله پس از انتشار و کسب جوایز معتبر، مسیر نویسندگی بلین هاردن را دگرگون کرد. او در کتاب‌ های دیگرش نیز به بررسی زوایای دیگری از حکومت و زندگی مردم کره‌ی شمالی پرداخته است.

اردوگاه شماره‌ی ۱۴ مخصوص زندانیان سیاسی با حکم حبس ابد، بخشی از زندان و اردوگاه کار اجباری بزرگی در کره شمالی‌ است که دولت این کشور، سال‌ها جهت مخفی نگاه داشتن آن از چشم سازمان‌های حقوق بشر تلاش کرده است. دونگ ‌هیوک، نخستین فردی نبود که اقدام به فرار او از این اردوگاه‌ها موفق‌آمیز بود، اما او اولین متولد زندان است که توانسته از زادگاهش بگریزد.

فیلم فرار از اردوگاه ۱۴: داستان واقعی فرار ادیسه‌ وار مردی از کره‌ی شمالی به‌ سوی آزادی، اولین بار سال ۲۰۱۲ منتشر شد. این فیلم داستان زندگی کسی است که توانست از اردوگاه‌های کار کره‌ی شمالی فرار کند. شین پسری بود که در اردوگاه بزرگ شد. او حتی از دنیای بیرون در کره‌ی شمالی هم خبر نداشت. سرانجام سال ۲۰۰۵ بود که او توانست به شکل معجزه‌ آسایی از میان سیم‌خاردارها بگریزد، یک ماه تا چین پیاده‌روی کند و درنهایت داستانش را برای جهان تعریف کند.

داستانی دردناک و حیرت‌آور از اردوگاه‌ هایی بدتر از اردوگاه‌های آلمان نازی که دولت کره‌ی شمالی وجودشان را تکذیب می‌کند؛ اما شین دونگ هیونگ که اکنون در کره‌ی جنوبی زندگی می‌کند شاهد زنده‌ی این جنایات است. اردوگاه‌های زندانیان سیاسی کره شمالی دو برابر گولاگ‌های استالین و دوازده برابر اردوگاه‌های نازی‌ها عمر دارند.

زبان: انگلیسی، مدت زمان: 1ساعت و 41 دقیقه و 34 ثانیه، زیرنویس ندارد

شاید جالب باشه براتون که دپارتمان انیمیشن داخل این فیلم ، دو نفر اهل سرزمین پارس بودند به نام های “علیرضا درویش” و “علی سوزنده” ☺♥

دیدگاهتان را بنویسید