You are currently viewing درخواست حفظ باغات داخل شهر و احداث فضای سبز در آنها

درخواست حفظ باغات داخل شهر و احداث فضای سبز در آنها

با سلام
در سالهای اخیر شاهد افزایش سرعت ساخت و ساز در اراضی باغی یا بایر در شهرهایی همچون تهران هستیم؛ این درحالی است که مقامات دولت و شهرداری بارها در رسانه تلویزیون و خبرگزاری ها قول داده اند تا این زمین ها را به فضای سبز عمومی تبدیل نموده و درصورت داشتن صاحب، آن باغها را خریداری و برای مردم حفظ نمایند.


به چه علت به این وظیفه قانونی (آئین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۱۳۸۸ ماده ۱۳ تبصره ۱ و ۲) عمل نکرده‌اند و حتی برخلاف آن، شدت ساختمان سازی در باغها و اراضی خالی داخل مناطق مسکونی را افزایش داده‌اند؟
با احداث فضای سبز و باغ های عمومی در این باقیمانده اراضی، میتوان سرانه فضای سبز را به مقدار مناسبی افزایش داد، سطح سلامت جامعه را بالا برد، آلودگی های هوایی و صوتی و الکترومغناطیسی را کاهش داد، فقرزدایی نمود و دیگر نکات مثبت.
ما مردم درخواست داریم تا باغ ها را که حق ما و آیندگان ما هستند را حفظ نمایید و در سبز نمودن اراضی کم نخواهیم گذاشت. نبود نظارت و سهل انگاری در انتخاب مسئولین محلی، باعث شده تا فروش غیر قانونی باغها توسط خود مسئولین محلی افزایش یابد و این جرمی بزرگ بر علیه مردم است؛ ما هرگز حقوق خود را به منافع معدود افرادی نخواهیم بخشید. حفظ باغ ها و اراضی و سبز نمودن شهر به بهترین نحو با گونه‌های مختلف گیاهی، درخواست ما بوده و هست. در این امر کوتاهی نکنید، و مسئولان نیز به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید