راهنمای خرید هارد اکسترنال ، فضایی برای ذخیره اطلاعات

بیشتر لپ تاپ‌ها حافظه‌ی کافی برای ذخیره سازی همه اطلاعات کاربران را ندارد. از این رو برای ذخیره سازی و آرشیو اطلاعات استفاده از هاردهای اکسترنال توصیه می‌شود. همچنین استفاده از هارد اکسترنال یکی از رایج‌ترین شیوه‌های ذخیره اطلاعات است. این نوع از هاردها به صورت ویژه به منظور ذخیره سازی محتواهای شخصی و جمع آوری کلکسیون فیلم و تصویر میان کاربران استفاده می‌شوند.

تصویری از یک هارد دیسک

هاردهای اکسترنال دارای ظرفیت‌های ذخیره سازی مختلفی هستند که معمولاً از چند صد گیگابایت تا چند ترابایت متغیر است. همچنین رایج‌ترین ظرفیت میان کاربران حدود یک ترابایت است. در این مقاله از زرین پخش هنر به بررسی و معرفی بهترین هارد اکسترنال های بازار میپردازیم.

بهترین هارد اکسترنال چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین هارد اکسترنال ویژگی‌های به خصوصی دارد که آن‌را از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز می‌کند. یکی از نکات حائز اهمیت در خرید هارد اکسترنال، مقاومت آن در برابر ضربه است. ضربه یکی از عواملی است که باعث از بین رفتن داده‌های داخل هارد می‌شود. بیشتر هاردهای اکسترنال از مواد اولیه باکیفیت و ضد ضربه‌ ساخته شده‌اند یا از کاور‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید هارد اکسترنال - ویجیاتو

ظرفیت هارد اکسترنال نیز از جمله ویژگی‌هایی است که قبل از خرید باید به آن توجه داشت. معمولا ظرفیت هاردها مقداری میان ۱۲۸ گیگ تا ۲ ترابایت است. همچنین هارد اکسترنال‌های یک ترابایتی پاسخگوی نیازمندی‌های اکثر کاربران هستند. از طرفی سرعت انتقال داده‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال اکثر هاردهای امروزی بیشتر از پورت‌های USB 3.0 استفاده می‌کنند تا سرعت انتقال اطلاعات را افزایش بدهند. درآخر سرعت هارد اکسترنال نیز حائز اهمیت است و قبل از خرید هارد باید به آن دقت کنید.


هارددیسک اکسترنال ای دیتا HD770G

ای دیتا (Adata) یکی از برندهای نام‌آشنا میان گیمرها و علاقه‌مندان به سخت افزار محسوب می‌شوند. محصولات این کمپانی اکثرا از کیفیت دارند. همچنین این محصولات خوش‌ساخت از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G از جمله محصولات با کیفیت این برند است.

تصویر هارددیسک ای دیتا

این محصول با قیمتی حدود ۳ میلیون تومان در دسترس علاقه‌مندان است. یکی از ویژگی‌های این محصول طراحی زیبای آن محسوب می‌شود. هارد اکسترنال ای دیتا جزو هارد‌هایی است که از نور پردازی ارجی‌بی استفاده کرده است.

تصویر هارد اکسترنال ای دیتا

این محصول همراه با یک کابل USB 3.2 ارائه می‌شود. همچنین از سرعت انتقال اطلاعات حدود ۶۴۰۰ دور در دقیقه بهره می‌برد. اگر به دنبال یک هارد زیبا و قابل اعتماد هستنید هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

مدلHD770G
ظرفیت۱ ترابایت
سرعت انتقال دادهحدود ۱۲۰ مگابیت
نوع اتصالUSB 3.2
نوع حافظهHDD
قیمتحدود ۳ میلیون

هارد وسترن دیجیتال مدل My Passport

برند نام آشنای وسترن دیجیتال (Western Digital) به عرضه هاردهای با کیفیت و با دوام بالا شناخته می‌شود. این کمپانی طی سال‌ها با تولید محصولات باکیفیت موفق شده تا طرفداران زیادی به دست بیاورد. در ادامه به بررسی هارد وسترن دیجیتال مدل My Passport می‌پردازیم.

تصویر هارد وسترن دیجیتال

این هارد اکسترنال ۱ ترابایتی با قیمتی حدود ۳ میلیون تومان در دسترس گیمرها قرار دارد. رنگ بندی و طراحی مدرن این محصول از جمله ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. جنس بدنه این محصول از جنس پلاستیک سخت ساخته شده و در برابر برخی از ضربه‌ها مقاوم است. همچنین قادر به انتقال اطلاعات با سرعتی حدود ۱۲۰ مگابایت بر ثانیه است که مقدار بسیار عالی محسوب می‌شود.

تصویرهارد اکسترنال وسترن دیجیتال

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport با انواع سیستم عامل از جمله ویندوز و مک او اس نیز سازگار است. همچنین ظرفیت ۱ ترابایتی این هارد اکسترنال برای ذخیره‌سازی انواع فایل‌های حجیم و پشتیبان‌گیری مناسب است.

مدلMy Passport
ظرفیت۱ ترابایت
سرعت انتقال دادهحدود ۱۲۰ مگابیت
نوع اتصالUSB 3.0
نوع حافظهHDD
قیمتحدود ۳ میلیون

هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion

برند سیگیت دومین برند برتر جهان در میان مارک های هارد اکسترنال محسوب می‌شود. این برند آمریکایی تولید کننده انواع هارد ذخیره سازی است. کمپانی سیگیت اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هارد دیسک در جهان است. اگر به دنبال یک هارد اکسترنال خوش ساخت و با کیفیت هستید این محصول انتخاب خوبی است.

تصویر هارد اکسترنال سیگیت

این محصول با قیمتی حدود ۲ میلیون تومان در بازار کشور به‌فروش می‌رود. یکی از نقاط قوت این هارد تنوع بالای آن است. این محصول در ظرفیت‌های ۱ ترابایت تا ۵ ترابایت در بازار موجود است. همچنین رنگ بندی این هارد دیسک نیز بسیار متنوع است.

طراحی مدرن و چشم نواز این هارد دیسک نیز از نقات قوت آن محسوب می‌شود. همچنین این هارد قابلیت انتقال اطلاعات را با سرعتی حدود ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه دارد. در آخر برای پورت اتصال این هارد، پورت USB 3.0 بکار رفته است.

مدلExpansion
ظرفیت۱ ترابایت
سرعت انتقال دادهحدود ۱۲۰ مگابیت
نوع اتصالUSB 3.0
نوع حافظهHDD
قیمتحدود ۲ میلیون

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance

کمپانی توشیبا (Toshiba) طی سال‌ها فعالیت در زمینه تولید سخت افزار و لوازم جانبی موفق شده طرفداران زیادی برای خود جذب کند. همچنین از محصولات متنوع این کمپانی می‌توانیم به هاردهای اکسترنال، پرینتر و تلویزیون اشاره کنیم. درایوهای توشیبا به دلیل قابلیت اطمینان و قیمت رقابتی خود شناخته می‌شوند. اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance از جمله محصولاتی است که از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.

تصویری از هارد قرمز توشیبا

این هارد اکسترنال با قیمتی حدود ۲ میلیون تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد. از ویژگی‌های این هارد می‌توانیم به رنگ بندی و طراحی مدرن آن اشاره کنیم. این محصول از بدنه‌ای پلاستیکی بهره می‌برد. بدنه‌ای بسیار با کیفیت که توانایی محافظت از هارد را در برابر ضربات را دارد.

تصویری از هارد توشیبا

تنوع این محصول تنها در رنگ بندی خلاصه نمی‌شود و این هارد در ظرفیت‌های ۱، ۲ و ۴ ترابایتی عرضه می‌شود. این محصول به دلیل تنوع زیاد و کیفیت بالای ساخت از ارزش خرید بالایی برخوردار است و به آسانی پاسخ‌گوی نیاز اکثر کاربرها نیز هست.

مدلCanvio Advance
ظرفیت۱ ترابایت
سرعت انتقال دادهحدود ۱۲۰ مگابیت
نوع اتصالUSB 3.0
نوع حافظهHDD
قیمتحدود ۲ میلیون

هارددیسک اکسترنال مدل My Book Desktop

همان‌طور که گفتیم برند وسترن دیجیتال از جمله برند‌های محبوب میان گیمرها محسوب می‌شود. همچنین محصولات این برند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. هارد My Book Desktop یکی از محصولات استثنایی این کمپانی است. با توجه به ویژگی‌هایی که این محصول ارائه می‌کند از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال

این هارددیسک ۶ ترابایتی از با قیمتی حدود ۷ میلیون تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد. برای پورت اتصال این هارد یک USB 3.0 در نظر گرفته‌اند. همچنین سرعت انتقال این هارد حدود ۱۵۰ مگابیت برثانیه است. همچنین طراحی زیبا و شیک این محصول جلوه زیبایی به چیدمان میز کار می‌بخشد.

تصویری از هارد wd

مدل ۶ ترابایتی My Book Desktop جزو بهترین هارد اکسترنال‌‌های موجود در بازار کشور است. ظرفیت ۶ ترابایتی این هارد برای اکثر کاربران کافی است و به آسانی تمام نمی‌شود برای مثال این محصول توانایی ذخیره سازی هزاران ساعت فیلم و سریال را دارد.

مدلMy Book Desktop
ظرفیت۶ ترابایت
سرعت انتقال دادهحدود ۱۵۰ مگابیت
نوع اتصالUSB 3.0
نوع حافظهHDD
قیمتحدود ۶ میلیون

هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل Durable

ای‌دیتا از جمله برند‌هایی محسوب می‌شود که با عرضه محصولات خوش ساخت و با دوام به محبوبیت بالایی دست یافته. همچنین اکثر محصولات این برند از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند. هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل Durable جزو زیبا‌ترین هارددیسک‌های اکسترنال بازار به‌شمار می‌رود.

تصویر هارد اکسترنال ای‌دیتا

این محصول با قیمتی حدود ۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. همان طور که از اسم این محصول نمایان است، هارد اکسترنال ای‌دیتا در برار انواع ضربه مقاوم است. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های آن مقاوت در برابر آب است. استفاده از این‌ محصول برای افرادی که دائما در حال جابجایی هارد خود هستند انتخاب خوبی به‌شمار می‌رود.

تصویری از هارد ای‌دیتا

این محصول به دلیل جنس محکم بدنه دچار خط و خش نمی‌شود. همچنین سرعت انتقال اطلاعات در هارد اکسترنال ای‌دیتا بی‌نظیر است. نرخ انتقال دیتا‌ها در این محصول حدود ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه است. اگر دنبال یک هارد باکیفیت و با دوام هستید این محصول انتخاب خوبی است.

مدلDurable
ظرفیت۱ ترابایت
سرعت انتقال دادهحدود ۴۸۰ مگابیت
نوع اتصالUSB 3.0
نوع حافظهHDD
قیمتحدود ۳ میلیون

حافظه اکسترنال Samsung T7 Shield

کمتر کسی نام برند سامسونگ (Samsung) را نشنیده است. سامسونگ از شناخته شده‌ترین و بزرگ‌ترین برندهای دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود. این برند با سابقه درخشان در ساخت انواع تلویزیون‌ و گوشی‌های هوشمند، به یکی از کمپانی قابل اعتماد برای خریداران بدل شد.

تصویری از هارد اکسترنال سامسونگ

این محصول با قیمتی حدود ۶ میلیون تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد. یکی از ویژگی‌های این حافظه جانبی سرعت بالای انتقال و خواندن اطلاعات است. این حافظه SSD می‌تواند با سرعت ۱۰۵۰ مگابایت در ثانیه اطلاعات را بخواند و آماده پردازش کند.

راهنمای خرید هارد اکسترنال - ویجیاتو

این حافظه ۱ ترابایتی از جمله بهترین‌ هارد اکسترنال های بازا محسوب می‌شود. همچنین طراحی زیبا و مدرن به ارزش خرید آن می‌افزاید. در آخر اس‌اس‌دی سامسونگ انتخاب مناسبی برای کسانی است که سرعت و زیبایی هارد برای‌شان اهمیت دارد.

مدلDurable
ظرفیت۱ ترابایت
سرعت انتقال دادهحدود ۴۸۰ مگابیت
نوع اتصالUSB 3.0
نوع حافظهSSD
قیمتحدود ۶ میلیون

هارد اکسترنال Crucial X10 Pro

برند کروشیال (Crucial) برای کسانی که با بازار سخت افزار آشنا هستند، نامی آشنا محسوب می‌شود. این برند با تولید محصولات مختلفی مانند اس‌اس‌دی، رم و هارد دیسک موفق شد تا در کنار باقی کمپانی‌ها به رقابت بپردازد. همچنین Crucial X10 جزو محصولاتی است که برای کاربران حرفه‌ای مناسب است.

هارد اکسترنال کروشیال

این محصول ۱ ترابایتی با قیمتی حدود ۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما قیمت بالای این هارد بی دلیل نیست و نسبت به ویژگی‌های آن از ارزش خرید بالایی برخوردار است. این هارد نسبت به گرد و غبار و همچنین ضربه کاملا مقاوم است. همچنین با ظرفیت‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود. مدل‌های مختلف این هارد از ۱ ترابایت تا ۴ ترابایت فضای ذخیره سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هارد اکسترنال از برند کروشیال

سرعت بالای خواندن اطلاعات نیز از ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود. سرعت هارد اکسترنال Crucial X10 Pro حدود ۲۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است. مقاومت در برار ضربه، سرعت بالا و طراحی مدرن همگی از مواردی هستند که به ارزش خرید این هارد اکسترنال می افزایند.

مدلX10 Pro
ظرفیت۱ ترابایت
سرعت انتقال دادهحدود ۲۰۰۰ مگابیت
نوع اتصالUSB 3.0
نوع حافظهSSD
قیمتحدود ۹ میلیون

سخن آخر

انتخاب هارد اکسترنال مناسب به دلیل تنوع بالای مدل‌های موجود در بازار، می‌تواند امری گمراه کننده باشد. انتخاب و استفاده از هارد مناسب، برای گیمرها حیاتی است. بیشتر کاربران از هارد اکسترنال برای نگه‌داری بازی‌ها و آرشیو سریال‌ها استفاده می‌کنند. از این رو انتخاب بهترین اکسترنال بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله به برسی و معرفی بهترین هارد اکسترنال پرداختیم. برای انتخاب بهترین هارد اکسترنال، باید به ویژگی‌هایی مانند سرعت انتقال اطلاعات، مقاومت در برابر ضربه و جنس مواد سازنده دقت کرد. در آخر در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین مدل‌های هارد اکسترنال پرداختیم

بهترین برندهای تولید کننده هارد اکسترنال کدامند؟

بهترین برند‌های هارد شامل ای‌دیتا (Adata)، کروشیال (Crucial)، توشیبا (Toshiba) و وسترن دیجیتال (Western Digital) می‌شوند.

آیا هارد اکسترنال ۱ ترابایت کافی است؟

بله، برای کاربران عادی استفاده از هارد ۱ ترابایت کافی است.

بهترین هارد اکسترنال چه ویژگی‌هایی دارد؟

از ویژگی‌های بهترین هارد می‌توانی به مقاومت در برابر ضربه، سرعت بالا و کیفیت ساخت اشاره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید