راهنمای خرید گوشی گیمینگ میان رده | زمستان ۱۴۰۲ بهترین گوشی‌های گیمینگ از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان

در دهه‌ی اخیر، با پیشرفت فناوری و رشد صنعت بازی‌های ویدئویی، گوشی گیمینگ میان رده به یک ابزار جذاب برای گیمرها و علاقمندان به بازی‌ها ویدئویی تبدیل شده‌ است. این گوشی‌ها با ترکیب عملکرد بالا، گرافیک قوی و قابلیت‌های به روز، یک گزینه مناسب برای افرادی هستند که به دنبال تجربه‌ی بازی‌های هیجان‌انگیز هستند.

گوشی گیمینگ

گوشی گیمینگ میان رده چه ویژگی‌هایی دارد؟

صفحه‌نمایش گوشی گیمینگ میان رده به عنوان یک عنصر کلیدی در تجربه گیمینگ مطرح است. گوشی‌‌های گیمینگ میان رده از صفحه نمایش‌های بزرگتر از ۶.۴ اینچ بهره می‌ببرد و معلولا دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز هستند.

گوشی گیمینگ میان رده شیائومی مدل 12 Lite
گوشی گیمینگ میان رده شیائومی مدل 12 Lite

رفرش ریت یا نرخ تازه‌سازی (Refresh rate) که با هرتز (Hz) اندازه گیری می‌شود، به تعداد بروزرسانی‌های صفحه‌ نمایش در یک ثانیه گفته می‌شود، نرخ بروزرسانی از عوامل تاثیر گذار در یک گیم پلی راحت و جذاب است. نرخ تازه‌سازی بالاتر به معنای حرکت نرم‌تر، پیوسته‌تر و تاخیر کمتر در بازی است، که به طور ویژه اثر خود را در بازی‌های سرعتی نشان می‌دهد.

اما مهم‌ترین عامل تجربه‌ی یک گیم‌پلی راحت و روان یک پردازنده مناسب است. در حال حاضر محبوب‌ترین پردازنده‌های موبایل اسنپدراگون (Snapdragon)، چیپ A13 Bionic اپل، Exynos 990 و Kirin 990 است. این پردازنده‌ها باعث اجرای بی‌لگ و پرسرعت بازی‌ها می‌شوند و تجربه‌ی گیمینگ را به یک سطح جدید ارتقا می‌دهند.

حافظه رم (RAM) برای اجرای همزمان بازی‌ها و برنامه‌ها بسیار حیاتی است و عامل مهمی در داشتن گیم‌پلی بدون لگ است. پیشنهاد می‌کنیم گوشی‌ای تهیه کنید که حداقل ۸ گیگابایت رم را داشته باشد، تا از بازی‌ها در بهترین حالت ممکن لذت ببرید.

گوشی گیمینگ میان رده شیائومی مدل POCO F5
گوشی گیمینگ میان رده شیائومی مدل POCO F5

فضای ذخیره سازی به دلیل اینکه اکثر بازی‌ها دیتا و حجم بالایی دارند اهمیت زیادی پیدا کرده است. سعی کنید گوشی‌ای تهیه کنید که حداقل حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت را داشته باشد و یا مجهز به اسلات MicroSD برای افزایش فضای ذخیره سازی باشد.

بازی کردن از جمله پردازش‌های سنگین است که در کنار صفحه نمایش‌های بزرگ و نرخ بروزرسانی بالا، انرژی بسیار بالایی هم مصرف می‌کند. در نتیجه، توصیه می‌شود باتری که حداقل ظرفیت حدود ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت (mAh) را دارد تهیه کنید، تا به مدت طولانی و بدون نگرانی از تخلیه باتری، در دنیای پر هیجان بازی‌ها حضور داشته باشید.


گوشی گیمینگ سامسونگ مدل GALAXY A32

موبایل سامسونگ مدل GALAXY A32 از چیپست قدرتمند دوازده نانومتری هیلو G80 شرکت مدیاتک بهره می‌برد. همچنین، از Mali-G52 MC2 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ میان رده سامسونگ مدل GALAXY A32

یکی از نقاط قوت این گوشی، صفحه نمایش فوق‌العاده آن است. این دستگاه از پنل سوپر امولد (Super AMOLED) با اندازه ۶.۴ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر کشیده‌ی ۲۰:۹ بهره می‌برد. علاوه بر این، با قابلیت نمایش تا ۱۶ میلیون رنگ، تصاویر و ویدیوها را با کیفیت بسیار بالایی به کاربران نمایش می‌دهد.

نمایشگر این گوشی همچنین دارای نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز و روشنایی ۸۰۰ نیت است. با این میزان روشنایی، می‌توان در زمان‌های مختلف روز و حتی زیر نور مستقیم به راحتی از گوشی استفاده کرد.

سنسور‌های دوربین چهار‌گانه این گوشی گیمینگ میان‌ رده، ترکیبی از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۵ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر است. در حاشیه U شکل و مشهور به Infinity-U در قسمت بالای این گوشی، سنسور دوربین سلفی با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی قرار دارد.

گوشی گیمینگ میان رده سامسونگ مدل GALAXY A32

گلکسی A32 در نسخه‌های ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم به فروش می‌رود. خوشبختانه A32 دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۱ ترابایت است.

گوشی گلکسی A32 4G به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه می‌شود. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی انرژی زیادی فراهم می‌کند و با قابلیت شارژ سریع ۱۵ وات، به کاربران امکان استفاده بیشتر در طول روز را می‌دهد.

این گوشی در ابعاد ۸.۴ × ۷۳.۶ × ۱۵۸.۹ میلی‌متر و وزن ۱۸۴ گرم عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود. A32، دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت و قطب‌نما نیز هست.

مشخصات گوشی گیمینگ میان رده سامسونگ مدل گلکسی A32

پردازنده:Mediatek Helio G80 (دوازده نانومتری)
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Mali-G52 MC2
صفحه‌ نمایش:Super AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (20:9)
۶.۴ اینچ
نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز
روشنایی ۸۰۰ نیت
فضای ذخیره سازی:۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۱، قابل ارتقا به اندروید ۱۲
 One UI 4.1
رم:۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی:۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۵ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی:۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری:۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتوزن:۱۸۴ گرم
قیمت:۱۴ الی ۱۵ میلیون تومانابعاد:۸.۴ × ۷۳.۶ × ۱۵۸.۹ میلی‌متر

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy A53

موبایل سامسونگ مدل گلکسی A53 از چیپست قدرتمند پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ شرکت سامسونگ (Samsung Exynos 1280) بهره می‌برد. همچنین، از Mali-G68 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ میان رده سامسونگ مدل Galaxy A53

صفحه نمایش این دستگاه پنل سوپر امولد با ابعاد ۶.۵ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر شدت روشنایی ۸۰۰ نیت بهره می‌برد. چنین نرخ بروزرسانی بدون شک عملکرد بسیار خوب و با‌کیفیتی در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و ویدیو‌های با‌کیفیت ارائه می‌کند.

سنسور‌های دوربین چهارگانه این گوشی گیمینگ میان‌ رده، ترکیبی از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۵ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 عرضه می‌شود. با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که گلکسی A53 دارای درگاه کارت حافظه microSDXC که حداکثر ۱ ترابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند.

گوشی گیمینگ میان رده سامسونگ مدل Galaxy A53

دارای باتری‌ای با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که از یک شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. در ابعاد ۸.۱ × ۷۴.۸ × ۱۵۹.۶ میلی‌متر و وزن ۱۸۹ گرم عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

گلکسی A53 دارای گواهی IP67 است که به این معنی است که این گوشی می‌تواند در شرایط خاص، مانند افتادن در آب تا عمق ۱ متر و به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت کند. این ویژگی می‌تواند در مواقعی که گوشی با آب یا گرد و غبار در تماس است، بسیار مفید باشد. همچنین دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

مشخصات گوشی گیمینگ میان رده سامسونگ مدل Galaxy A53

پردازنده:Exynos 1280
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Mali-G68
صفحه‌ نمایش:Super AMOLED
 ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
۶.۵ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
فضای ذخیره سازی:۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری One UI 4.1
رم:۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی:۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۵ مگاپیکسل (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی:۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری:۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتوزن:۱۸۹ گرم
قیمت:۱۳ الی ۱۶ میلیون تومانابعاد:۸.۱ × ۷۴.۸ × ۱۵۹.۶
میلی‌متر

گوشی شیائومی مدل POCO F5

موبایل شیائومی مدل پوکو F5 از چیپست قدرتمند چهار نانومتری اسنپدراگون 7+ Gen 2 شرکت کوالکام بهره می‌برد. همچنین، از Adreno 725 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ میان رده شیائومی مدل POCO F5

این دستگاه از پنل امولد با اندازه ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر کشیده‌ی ۲۰:۹ بهره می‌برد. از ویژگی‌های دیگر صفحه نمایش این گوشی، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ) و ۱۰۰۰ نیت (Peak) و پشتیبانی از فناوری‌های HDR10+ و دالبی ویژن است. همچنین، این نمایشگر توانایی نمایش ۶۸ میلیارد رنگ و نرخ ثبت لمس ۲۴۰ هرتز را نیز دارد.

سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی گیمینگ میان‌ رده، ترکیبی از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید) و ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش نیز، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم موجود است. متاسفانه این گوشی فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است. دارای سرعت شارژ ۶۷ وات با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که تقریبا در چهل دقیقه کامل شارژ می‌شود.

گوشی گیمینگ میان رده شیائومی مدل POCO F5

در ابعاد ۷.۹ × ۷۴.۹۵ × ۱۶۱.۱۱ میلی‌متر و وزن ۱۸۱ گرم عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود. همچنین از استحکام در برابر گرد و غبار و مقاومت در برابر پلاش آب با استاندارد IP53 نیز برخوردار است. حسگرهای اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما و حسگر نور محیط را نیز دارد.

مشخصات گوشی گیمینگ میان رده شیائومی مدل POCO F5

پردازنده:Snapdragon 7+ Gen 2
هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Adreno 725
صفحه‌ نمایش:AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (20:9)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ)
۱۰۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی:۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۳
عرضه با رابط کاربری MIUI 14
رم:۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی:۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی:۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری:۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتوزن:۱۸۱ گرم
قیمت:۱۷ الی ۱۹ میلیون تومانابعاد:۷.۹ × ۷۴.۹۵ × ۱۶۱.۱۱
میلی‌‌متر

پرسش‌های متداول در مورد گوشی گیمینگ میان رده

گوشی گیمینگ میان رده چیست؟

گوشی گیمینگ یا گوشی مخصوص بازی نوعی گوشی هوشمند که برای گیمرها طراحی شده است. گوشی‌های بازی از جدیدترین پردازنده‌ها، حساسیت صفحه‌نمایش لمسی سریع و بزرگترین باتری‌ها استفاده می‌کنند تا بازی‌‌ها را واقعی‌تر و روان‌تر اجرا کنند.

ویژگی‌های مهم گوشی گیمینگ میان رده چیست؟

المان‌های مهم شامل تراشه قدرتمند، شاردهی بالا، صفحه‌ نمایش بزرگ و باکیفیت با وضوح بالا و نرخ تازه‌سازی مناسب و رم کافی، سیستم خننک کننده مناسب و استفاده از نسخه‌های به‌‌روز سیستم‌‌‌‌ عامل‌ است.

بهترین برند گوشی گیمینگ میان رده کدام است؟

گوشی‌های برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی، ایسوس و … انتخاب‌های خوبی هستند، اما توجه داشته باشید گوشی‌های برند هواوی فاقد سرویس‌های گوگل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید