قرارداد ۱۰ ساله مایکروسافت و نینتندو شامل همه بازی‌های اکتیویژن می‌شود

قراردادی محکم‌تر نسبت به پلی‌استیشن

در اسنادی که به دادگاه ارائه داده شده بود اخیرا هم اطلاعاتش به دست آمد، به نظر می‌رسد که مایکروسافت قراردادی ۱۰ ساله به نینتندو پیشنهاد کرده که شامل کل محصولات اکتیویژن از جمله Call of Duty است.

در ماه فوریه سال جاری، شرکت مایکروسافت (Microsoft) اعلام کرد که قراردادی الزام‌آور با شرکت نینتندو (Nintendo) امضا کرده که بر اساس آن، سری بازی‌های Call of Duty برای کنسول سوییچ به مدت ۱۰ سال پس از نهایی شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) منتشر خواهد شد. حالا با توجه به مفاد قرارداد یادشده، به نظر می‌رسد که معامله‌ای فراتر از مجموعه «ندای وظیفه» بسته شده است.

مایکروسافت در اسنادی که اخیرا به عنوان بخشی از دفاعیه خودش در دادگاه کمیسیون تجارت ایالات متحده که با نام FTC هم شناخته می‌شود ارائه کرده است، توضیح داده که طبق قرارداد شرح داده شده فوق، این شرکت متعهد شده تا تمام بازی‌های کمپانی اکتیویژن بلیزارد در آینده را برای کنسول دستی نینتندو سوییچ منتشر کند و این موضوع فقط محدود به سری بازی Call of Duty نیست.

مایکروسافت

در سند موردبحث ما به وضوح دیده می‌شود:

نینتندو دارای حق قراردادی برای دریافت بازی‌های اکتیویژن پس از ادغام از جمله Call of Duty است.صفحات ۷۴ و ۱۲۰

در همین قرارداد، مایکروسافت به کمپانی ژاپنی نینتندو متعهد شده که سری بازی Call of Duty حتی برای جانشین در دست تولید برای سوییچ یعنی کنسول نسل بعدی شرکت یادشده هم منتشر و تولید خواهد شد. 

دیدگاهتان را بنویسید