نتفلیکس تست‌های اولیه پلتفرم گیمینگ خود را آغاز کرد-فعلا این سرویس شامل دو بازی در کشور لهستان می‌شود

نتفلیکس تست‌های اولیه پلتفرم گیمینگ خود را آغاز کرد

نتفلیکس امروز اعلام کرد اولین تلاش خود برای ورود به حوزه بازی‌ را با یک آزمایش محدود برای استریم کردن بازی‌ها روی پلتفرم اندروید انجام می‌دهد.

پخش بازی‌های ویدیویی توسط حساب نتفلیکس کاربران یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک شد. آزمایش بازی‌های نتفلیکس هم اکنون در مراحل اولیه خود قرار دارد و روی موارد بسیار محدودی انجام می‌شود. تنها دو بازی Stranger Things: 1984 و Stranger Things 3 شامل این آزمایش می‌شوند و تنها کاربران نتفلیکس در کشور لهستان می‌توانند آن‌ها را روی دستگاه‌های اندرویدی اجرا کنند.

نتفلیکس

نتفلیکس در شبکه‌های اجتماعی خود تاکید کرد که این تنها اولین قدم آن‌ها در یک مسیر طولانی است اما هدف آن‌ها ارائه بازی‌ها به عنوان بخشی از برنامه اشتراک خود به کاربران است. بنابراین بازی‌ها بدون تبلیغات و خریدهای درون برنامه‌ای در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا نتفلیکس قصد دارد آزمایش بخش بازی خود را گسترش دهد یا بازی‌های دیگری نیز شامل آزمایش این شرکت می‌شود یا خیر وجود ندارد. با این وجود در دنیای گسترده شرکت‌های پخش و استریم، ایده کنار هم قرار دادن تماشای فیلم و سریال‌های مورد علاقه و دسترسی داشتن به چند بازی، چندان بد به نظر نمی‌رسد.

نتفلیکس اوایل ماه گذشته از تصمیم خود برای ورود به صنعت ویدئو گیم پرده‌برداری کرد اما باید دید استراتژی آن برای بازی‌های ویدیویی تا چه اندازه‌ای موفق خواهد شد.

نتفلیکس برای ورود به صنعت ویدئو گیم، نسبت به آمازون و گوگل بیشتر احتیاط کرده تا مثل آن‌ها با مشکل روبه‌رو نشود. آمازون و گوگل دو شرکت بزرگ فناوری جهان هستند که با وجود منابع گسترده خود، هنوز نتوانسته‌اند در صنعت بازی‌های ویدئویی موفق باشند. گوگل استیدیا تا حد زیادی یک پروژه شکست‌خورده محسوب می‌شود و گوگل هم چند ماه پیش استودیو بازی‌سازی مخصوص آن را تعطیل کرد. آمازون نیز هنوز نتوانسته یک بازی خوب به بازار عرضه کند و چند ماه پیش یکی از بازی‌های ارباب حلقه‌های آن‌ها کنسل شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید