نویسنده کتاب‌های Metro به ۸ سال زندان محکوم شد به خاطر صحبت‌های تند علیه پوتین عوضی دیکتاتور

نویسنده کتاب‌های Metro به ۸ سال زندان محکوم شد

دیمیتری گلوخوفسکی (Dmitry Glukhovsky) که نویسنده کتاب‌های Metro بوده و بازی‌هایی بر همین اساس هم ساخته شده است، به خاطر محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین روانه زندان شد.

دادگاهی در شهر مسکو اخیراً دیمیتری گلوخوفسکی که یکی از نویسندگان ارزشمند کشور روسیه است را به هشت سال زندان محکوم کرد و علت اصلی‌اش را بی ارزش کردن ارتش این کشور و انتشار عمدی اطلاعات نادرست در خصوص نیروهای مسلح روس دانست. با توجه به اینکه گلوخوفسکی در کشور روسیه حضور ندارد، دادگاهش به صورت غیابی برگزار شده و نتیجه‌اش هم امروز عمومی شد.

دیمیتری که به خاطر نوشتن سری داستان‌های Metro که در ژانر عملی – تخیلی پرورش یافته در کشور روسیه و البته جهان (مخصوصاً در حوزه بازی‌های ویدیویی) شناخته می‌شود، آخرین هنرمندی است که در پی سرکوب‌های بی امان مخالفان در روسیه حکم حبس دریافت کرد. در روز جمعه، الکسی ناوالنی (Alexei Navalny)، رهبر اپوزیسیون روسیه به اتهام افراط‌گرایی نیز محکوم به تحمل ۱۹ سال زندان شد که در نوع خودش مدت زمان بسیار زیادی است.

نویسنده کتاب‌های Metro به ۸ سال زندان محکوم شد - ویجیاتو

گلوخوفسکی که نویسنده کتاب‌های Metro 2033 و دنباله‌ آن بوده است، به خاطر ذهن خلاقی که در زمینه داستان‌سرایی دارد، مورد ستایش بسیاری از علاقه‌مندان ژانر علمی – تخیلی در سراسر دنیا قرار گرفته؛ اما انتقاد او از کرملین و توصیف غیر انسانی بودن برنامه‌های ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، باعث شد تا نه تنها طرفداران بیشتری پیدا کند؛ بلکه حتی در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی نیز دولت آن کشور به این فرد برچسب «عامل خارجی» چسباند تا روند محاکمه‌اش امروز به پایان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید