همه‌چیز درباره‌ iOS 17

همه‌چیز درباره‌ iOS 17

شرکت اپل پرزرق‌وبرق‌ترین کمپانی تکنولوژی است، که هرساله در مراسم‌های باشکوه از محصولات خود رونمایی می‌کند. سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون، iOS، هرساله آپدیت جدیدی در اختیار کاربران آیفون قرار می‌دهد، که باگ‌ها و مشکلات زیادی را حل می‌کند و با در دسترس قرار دادن ویژگی‌های جدید و جذاب، آیفون جدیدی به کاربران هدیه می‌دهد. در ادامه به جزئیات بیشتری دربارۀ تاریخ انتشار و ویژگی‌های iOS 17 می‌پردازیم.

تاریخ انتشار iOS 17

همه‌چیز درباره‌ iOS 17 - ویجیاتو

بالاخره در سال 2023 شاهد انتشار iOS 17 خواهیم بود. تاریخ انتشار احتمالی نسخۀ عمومی ios 17  اواسط ماه ژوئن است. احتمال می‌دهیم کهiOS17 هم‌زمان با معرفی آیفون 15 منتشر شود. قبل از انتشار نسخۀ نهایی و عمومی آی او اس 17، چند نسخۀ بتا از iOS17 منتشر می‌شود، که طرفداران تکنولوژی می‌توانند آن را بر گوشی خود پیاده کنند و امکانات آپدیت جدید را تست کنند.

iOS17 برای چه گوشی‌هایی می‌آید؟

همه‌چیز درباره‌ iOS 17 - ویجیاتو

الگوی دقیقی برای مدت زمان پشتیبانی گوشی‌های آیفون از آپدیت جدید iOS وجود ندارد. شرکت اپل منظم عمل نمی‌کند و هر سال تعداد متفاوتی از گوشی‌هایش را کنار می‌گذارد و حتی بعضی سال‌ها هیچ آیفونی را کنار نمی‌گذارد. اما طبق بررسی‌ها حدس می‌زنیم که امسال مدل‌های آیفون xs  به بالا iOS17 را پشتیبانی ‌کنند. به‌طور دقیق‌تر سری آیفون 11، سری آیفون 12، سری آیفون 13 و سری آیفون 14، iOS 17 را دریافت می‌کنند. آیفون‌های X, XS, XS Max, XR و آیفون 8 و 8 پلاس ممکن است آی او اس 17 را پشتیبانی کنند.

قابلیت‌هایی که از iOS 17 انتظار می‌رود.

همه‌چیز درباره‌ iOS 17 - ویجیاتو

در این قسمت، به بخشی از قابلیت‌های جدید iOS17  اشاره می‌کنیم، اما برای مشاهدۀ لیست کامل ویژگی‌ها و توضیحات کامل، حتما مقالۀ باغ کالا را درخصوص قابلیت‌های جدید iOS 17 مطالعه فرمایید.

  • قابلیت دانلود برنامه از منابعی جز اپ‌استور

با این قابلیت، بالاخره مشکل کاربران آیفون برای نصب برنامه‌های مختلف حل خواهد شد. اما هنوز مشخص نیست این قابلیت فقط برای اروپا در دسترس قرار می‌گیرد، یا کاربران ایرانی هم می‌توانند از منابعی جز اپ استور برنامه‌ها را دانلود کنند.

  • بهبود عملکرد سیری

سیری نسل اول هوش مصنوعی گوشی‌های موبایل بود، اما از رقیبان خود جا ماند. سیری در آپدیت‌های اخیر iOS رشد کرده، اما هنوز خیلی می‌تواند تقویت شود تا دربرابر google assistant شکست نخورد و دوباره به جایگاه اول هوش مصنوعی بازگردد.

  • بهبود عملکرد کنترل سنتر
  • هدفون واقعیت افزوده AR Headphone
  • جزیرۀ پویا (فقط برای آیفون 14)
  • تجربۀ CarPlay جدید
  • تنظیمِ دستیِ زمان شارژ
  • قابلیت سرچ پیشرفته‌تر
  • ویجت‌های فعال در iOS 17

راهنمای نصب IOS17 در باغ کالا

بلافاصله پس از انتشار آی او اس 17، کاربران برای نصب آن اقدام می‌کنند. به این منظور، باغ کالا راهنمایی کامل نصب iOS 17 را برای شما عزیزان آماده کرده، تا با کمترین ریسک و با رعایت همۀ نکات آپدیت جدید را نصب کنید. در باغ کالا می‌توانید از اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید و از پایین‌ترین و به‌روزترین قیمت گوشی‌های اپل، سامسونگ، شیائومی و… باخبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید