۱۰ انیمه کوتاه که باید تماشا کنید

مهمانی آخر فصل

تابستان 2021 صحنه نمایش هیجان‌انگیزترین انیمه‌های سال بود؛ از tokyo revengers و محبوبیت روز افزون تاکمیچی و دوستانش تا جنگ بقا در جهانی ناشناخته درون بعدی دیگر در انیمه sonny boy. حالا با نزدیک‌شدن به پایان فصل تابستان فرصتی عالی برای همراهی با انیمه‌های کوتاه فرا‌‌رسیده تا قبل از شروع فصل جدید و سیل سهمگین انیمه‌های پاییز از آن‌ها لذت ببریم.

برای آشنایی با 5 انیمه کوتاه و محبوب و 5 انیمه کمترشناخته شده…

Another 2012

دیگری انیمه‌ای در ژانر وحشت ساخته استودیوی P.A Works و به کارگردانی سوتومو میزوشیما است. میساکی، دانش‌آموزی محبوب در دبیرستان یومیئاما بود. آنقدر محبوب دانش‌آموزان بود که حتی بعد از مرگ ناگوار‌ش تمام کلاس تصمیم گرفتند، وانمود کنند که انگار میساکی زنده‌است.آن‌ها حتی برای او صندلی‌ای در جشن فارغ التحصیلی در نظر گرفتند اما مدتی بعد از آن روح میساکی به شکلی اسرار آمیز داخل عکس ظاهر شده بود. 26 سال بعد پسری به نام کوایچی به مدرسه یومیئاما منتقل می‌شود او که یک فقدان را پشت سر گذاشته با دختری به نام میساکی در کلاس آشنا می‌شود اما طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شود، میساکی به دلایلی مرموز توسط کل کلاس نادیده گرفته می‌شود.

91days 2016

تراژدی زندگی آنجلو در شب تولدش با به قتل‌رسیدن همه اعضای خانواده‌اش آغاز می‌شود. آنجلو فرار می‌کند و زندگی مخفیانه جدیدی را با اسم اویلیو برونو آغاز می‌کند؛ زندگی‌ای زیر سایه خشم و انتقام از مافیای خانواده وانتی، هفت سال بعد انجلو با دریافت نامه‌ای اسرار‌آمیز حاوی عکس برادرش راهی زادگاه‌اش می‌شود. آیا این فرصتی برای انتقام از جنایت‌کارانی است که خانواداش را به قتل رسانده‌اند؟

Darker than black 2007

ده سال پیش با پدیدار شدن دروازه‌ای به نام دروازه‌ی جهنم در ژاپن و دروازه‌ی بهشت در امریکای جنوبی، ستاره‌های واقعی ناپدید شده و جای خود را به ستاره‌هایی تقلبی، وابسته به اشخاصی به نام کنتراتورها دادند. کنتراکتور‌ها در حقیقت انسان‌هایی عادی هستند که در طول روز فعالیت معمول خود را دارند و شب به موجوداتی سنگدل و بی رحم بدل می‌شوند. در این میان هی به عنوان یک کنتراکتور مزدور وظیفه دارد دیگر کنتراکتورها را شناسایی و به قتل برساند و در این راه با همکار نابینای خود یین همراه است.

Aoi bungaku 2009

آئویی بونگاکو اثری متفاوت در ژانر درام_تاریخی از استودیو مدهاوس است. این انیمه در 12 قسمت داستان هایی از ادبیات ژاپن را به تصویر می‌کشد

Tenkuu shinpan 2021

یوری که دانش‌آموزی 16 ساله است در ساختمانی متروک گرفتار شده و قاتلی نقاب‌دار او را تعقیب می‌کند او در حین فرار وارد پشت‌ بام شده و متوجه می‌شود که دنیای پیش رویش جهانی خالی از زندگی و متروک است که توسط ساختمان هایی بلند احاطه شده او حالا دنبال راهی برای فرار است اما در این میان متوجه می‌شود برادرش نیز در این جهان گرفتار شده و تعداد زیادی از قاتلین نقاب‌‌دار در تعقیب آنها هستند.

Dvilman-crybaby 2018

اکیرا نوجوانی ساده دوست‌داشتنی و خوش قلب است، او که از کودکی با ریو دوست و همراه بوده نمی‌تواند پاسخ منفی به درخواست عجیب ریو بدهد و همین دوستی و قلب مهربان او را با ریو برای کشف شیاطین همراه می‌کند آن‌ها برای کشف این راز به مهمانی غیرقانونی‌ای به نام سبت پا می‌گذارند اما در مدت کوتاهی همه چیز بهم می‌ریزد و شیاطین وارد مهمانی می‌شوند اکیرا برای نجات جان دوست خود، فداکاری می‌کند و اجازه می‌دهد شیطانی به نام آمون او را تسخیر کند. اکیرا حالا نیمی انسان و نیمی دیگر شیطان است و قدرت تغییر خیلی چیزها را دارد ولی آیا سرنوشت برای او و ریو مسیری روشن مقدر کرده؟

Terror In resonance 2014

ترور طنین‌انداز داستان گروهی از نوجوانان به نام اسفینکس است که با دزدیدن بمب پلوتونیومی از نیروگاه هسته‌ای ژاپن در آئوموری و از طریق طرح معماهایی که به مکان کارگذاری بمب‌ها می‌رسد، قصد دارند اهداف خاص خودشان را دنبال کنند. ترور طنین‌انداز از آن دسته اثاریست که تا مدت‌ها ذهن ببیننده را درگیر می‌کنند و به دنبال خود می‌کشد و شاید حتی مخاطب را به تماشای دوباره ترغیب کنند.

Sk8 the infinity 2021

خوشحالی چیست؟ پاسخ این سوال برای رکی مسلما اسکیت، بی حد مرز است او تمام روز را با اسکیت بردش می‌گذراند، خانه یا مدرسه فرقی نمی‌کند. شب که فرا میرسد فرصت استثنایی برای اوست تا توانایی‌هایش را بسنجد و به نمایش بگذارد، با شرکت در مسابقه‌‌ای مخفی به نام اس. با ورود لانگا دانش‌آموز انتقالی و دورگه کانادایی به مدرسه رنکی دوست جدیدی پیدا می‌کند، دوستی که مصمم است تا شغلی نیمه وقت پیدا کند تا در مخارج به مادرش کمک کند و همین موضوع او را با رکی به اس می‌کشاند.

Banana fish 2018

banana fish تصنیف عشق و مرگ است؛ تراژدی‌ای پر‌شور درباره نوجوانی به نام اش که رهبر گروهی از خلافکاران خیابانی‌است او که زندگی‌ای سراسر رنج داشته حالا در لبه پرتگاه انسانیت ایستاده اما عشق به برادرش و کشف راز فاجعه زندگی او اش را زنده نگه می‌دارد در میان هیاهوی خیابان ایجی دانشجویی ژاپنی که در اثر مصدومیت، زود هنگام بازنشسته شده، به نیویورک آمده و با اش آشنا می‌شود اما این آشنایی برای آنها ماجرایی اسرار امیز و آمیخته به خون و آتش را در پی دارد.

Death parade 2015

به کوییندکیم خوش آمدید. شما اینجا سر زندگی‌ قمار می‌کنید؛ مکانی میان نیستی و تناسخ، کوییندکیم همچین جایی‌است. آنهایی که باهم به آغوش مرگ رفته‌اند به اینجا آورده می‌شوند تا برای اخرین بار قضاوت شوند؛ قضاوتی که سرنوشت آن‌ها را مشخص می‌کند و آن‌ها را به سمت زندگی‌ای دوباره و یا نیستی هدایت می‌کند. دکیم قاضی این مکان است او وظیفه دارد امیال تاریک و گذشته مبهم انسان‌ها را زیر‌ و‌ رو کند و این نمایش را هدایت کند اما قضاوت دکیم با ورود دختری کنجکاو دستخوش تغییراتی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید